Kapiti, Wineyard, Island bay en Kaitoke - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Iris Kruysbergen - WaarBenJij.nu Kapiti, Wineyard, Island bay en Kaitoke - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Iris Kruysbergen - WaarBenJij.nu

Kapiti, Wineyard, Island bay en Kaitoke

Blijf op de hoogte en volg Iris

30 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Alweer een maandje geleden, maar ik heb nu dan eindelijk tijd om een nieuwe blog te schrijven!

Inmiddels is het doordeweeks druk met school. We moeten hier tussendoor allemaal assignments en essays inleveren die voor een bepaald percentage meetellen voor je eindcijfer van het vak. Eigenlijk heb ik elke week wel een deadline, dus heb hier de afgelopen weken aan gewerkt ;).
Máár in het weekend is het dan weer tijd om leuke dingen te doen!

Het eerste weekend, na de vorige blog, kwamen oma en Toon hier langs. Zaterdag heb ik ze de stad laten zien en hebben we gezellig wat gegeten. Zondag zijn we naar het Kapiti Eiland geweest. Deze excursie zelf viel helaas een beetje tegen. Het staat er om bekend dat er heel veel vogels te zien zijn, maar die waren er niet toen wij er waren. Gelukkig was het wel goed weer en de natuur op het eiland was wel mooi, dus al met al een goed weekend gehad!

Het weekend daarna was er een excursie georganiseerd voor de internationale studenten. We zijn naar een lokale boerderij geweest en daarna hebben we een wijngaard bezocht. Leuk om te zien hoe dit verbouwd werd en een gezellige tijd gehad met alle anderen.
Zondag was het weer tijd voor onze wekelijkse activiteit: groente en fruit inslaan op de markt.

Het derde weekend zijn we naar Island Bay geweest. Dit was heel mooi. Je ziet de zee en er zijn veel rotsen! We zagen een bordje dat aangaf dat er pinguins te vinden waren, waardoor we besloten om daar het pad omhoog te gaan lopen. De wandeling was heel erg mooi. Helaas geen pinguins te zien haha. 'S avonds zijn we lekker uit geweest en zondag was het weer tijd voor de markt.

De week erna was de verjaardag van Elisa! We hadden een brownie voor haar gemaakt en 's-avonds gezellig uit eten geweest! :). Ook vrijdagavond hebben we in de stad gegeten en zijn we naar een feestje geweest. Zaterdag ben ik met Elisa, Johanna en Kevin naar Kaitoke regional park geweest. We waren hier nogal verdwaald, na 6 km gelopen te hebben voordat we het park eindelijk hadden gevonden, hadden we niet echt heel veel zin meer om de route daar te gaan lopen. We hebben een stukje gelopen en kwamen een hoop koeien tegen haha. Die gedragen zich nogal anders dan hier: als je langsloopt gaan ze allemaal in een rij staan en kijken ze je nogal vijandig aan.. Dit was echt heel erg grappig haha!

Dit weekend was niet zo heel bijzonder. Iedereen heeft grote deadlines, dus we hebben besloten dat we allemaal aan school gaan werken. Vanmorgen zijn we even naar de markt geweest en vanavond gaan we naar de haven, om Elisa te helpen met het opnemen van een video voor al haar vakken.

Volgend weekend gaan we wel weer lekker het hele weekend weg. We gaan een tocht van 8uur (!!) lopen, door een van de bekendste plaatsen waar lord of the rings is opgenomen met een groep internationale studenten. De foto's van de plaats daar zit er echt super vet uit! Ik heb er heel veel zin in!

Daarna nog een weekje en dan is het vakantie!!! Onze trip naar het Zuider eiland is geboekt :)! Iedereen zegt dat de natuur daar nog veel mooier is dan hier en als je de foto's ziet geloof ik dat meteen. Dus nu lekker uitzoeken wat we daar allemaal gaan doen!

Veel liefs!
Iris