Intro en eerste paar dagen school - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Iris Kruysbergen - WaarBenJij.nu Intro en eerste paar dagen school - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Iris Kruysbergen - WaarBenJij.nu

Intro en eerste paar dagen school

Blijf op de hoogte en volg Iris

26 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hee allemaal!

Tijd voor een update van wat ik allemaal meemaak hier. Ben gebleven bij vorige week zondag: toen ben ik ‘s-ochtends naar de markt geweest, waar ik een heleboel goedkoop fruit en goedkope groentes heb gekocht. Dit is zo ongeveer de enige plaats waar dit goedkoop is dus inslaan! haha. ’s-Middags besloten mijn Braziliaanse vriendinnetje en ik een paar nieuwe internationale studenten op te zoeken, omdat zij op de facebook hadden gepost dat ze iets leuks wilden gaan doen en nog niemand kende. We zijn toen met de Cable Car (een treintje) omhoog gegaan met een paar internationale meisjes. Mooi uitzicht hier! Daarna zijn we gaan uiteten bij de Mexicaan met een grote groep internationale studenten; heel gezellig :).

Maandag en dinsdag was de internationale introductie. Dit was een hele hoop informatie, maar daarnaast waren er ook leuke dingen, zoals een bustour door de stad (waarvan we een hoop plaatsen al hadden gezien) en lunches. Leuk om nieuwe mensen te leren kennen!
Maandagavond waren bijna al mijn huisgenootjes er en ze zijn heel leuk! Ben maandagavond met een van mijn huisgenootjes, vriendinnetjes van mijn huisgenootjes, een vriendinnetje van mij en haar huisgenootje gaan uiteten. Haar beste vriendin heeft een jaar in Nederland gewoond, dus was heel grappig. Ze kende een paar Nederlandse woorden als mooi meisje, tellen van een t/m twaalf, godverdomme en dankjewel.
Dinsdagavond ben ik met een groep internationale studenten naar een groep mensen van de andere universiteit hier geweest. Dit was echt super ver lopen, dus terug hebben we toch maar de bus genomen haha. Maar het was gezellig!

De rest van de week was het intro voor de gewone studenten, maar we mochten ook naar dingen toe. We zijn vooral naar dingen van de accommodatie geweest om meer mensen die hier ook wonen te leren kennen. Zo waren er woensdag aan het eind van de middag hapjes voor iedereen die hier woont. Aan t eind van de avond ging het brandalarm af. Iemand bleek dat te hebben ingeslagen, dus was nogal chaos, omdat niemand echt wist wat er gebeurde, maar niks aan de hand dus :).
Donderdag waren er spelletjes op de campus en gingen we ’s-avonds traditioneel Kiwi food eten op het strand. Vrijdag hebben we boeken enzo gekocht en zijn we naar de haven geweest, daarna was er een togaparty ter afsluiting van de introductie en op het eind zijn we de stad in geweest.

Zaterdag ben ik met twee vriendinnen naar het te Papa museum geweest, hoewel ik niet echt een museumliefhebber ben was het wel mooi gemaakt. Er was veel terug te zien van de oorspronkelijke Nieuw-Zeelandse cultuur en er was een earthquake room, waarin je kon voelen hoe het is als er een aardbeving is. Daarna hebben we gegeten en onze was gedaan. Er is hier een aparte ruimte met wasmachines en drogers waar iedereen zijn was kan doen. We doen onze was samen, want wat een mega machines hier!
Zondag was het laatste echte vakantiedagje. We zijn toen met de trein naar een plaatsje verderop, Petone, geweest om het uitzicht vanaf de brug te kunnen zien. Was heel mooi, maar door de harde wind was het koud! Ze hadden hier een aantal goedkope supermarkten, dus hebben we ook een paar boodschappen gedaan ;).

Maandag was mijn eerste schooldag. Heb toen twee colleges gehad. Bij het eerste vak zit ik samen met een aantal internationale studenten zag ik! Het andere vak heb ik alleen, maar dit is niet zo groot. Tot nu toe was het vooral intro, maar ik denk dat de vakken interessant zijn en wel lijken op onze lessen in Nederland. Tussendoor gezellig wezen lunchen!

Dinsdag had ik mijn 3e vak, dat ik samen met een vriendinnetje heb. Na een half uur was de lerares klaar. Dit was bijna alleen de veiligheidsinformatie die je bij ieder college krijgt. Er zijn hier een hele hoop aardbevingen, dus wordt je uitgelegd wat je moet doen als er een aardbeving komt.. We zijn daarna lekker naar de Botanic Garden gegaan. Het was super lekker weer; het waaide een keer niet hard en was echt heel erg mooi daar!

Vandaag was mijn vrije dag. We hebben geluncht in de stad en daarna heerlijk aan het water gezeten. Net hadden we onze flat meeting en morgenvroeg heb ik weer college.

Hopelijk gaat het ook goed met jullie daar, fijne carnaval!!

Veel liefs Iris

  • 26 Februari 2014 - 19:21

    Papa:

    Een museum?
    Het wordt nog eens wat met jou.
    Leuk dat je voor het papa museum gekozen hebt.

    Doei!
    xxx
    your dad

  • 28 Februari 2014 - 18:54

    Oma Jeanne:

    Leukl Iris op deze manier wat van je te horen
    Ik vind het een leuk verslag en ik zie het volgende verslag tegemoet.Liefs oma

  • 06 Maart 2014 - 20:18

    Sanne:

    Hey zussie,

    Wat ben jij famous zeg! Al 235 keer bekeken pfoepfoeeee.
    Straks moet ik je handtekening nog hebben omdat mijn grote zus beroemd is haha!

    Byeeee,
    Je iets grotere maar wel iets jongere zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Iris

Actief sinds 15 Feb. 2014
Verslag gelezen: 564
Totaal aantal bezoekers 7959

Voorgaande reizen:

15 Februari 2014 - 31 December 2014

Studeren in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: